Hoe werkt het SRA Advieskompas?

 

Het SRA Advieskompas werkt webbased. Nadat uw kantoor hiervoor is aangemeld kunnen beheerders, adviseurs en respondenten inloggen met een toegangscode op deze website. Hier vindt u instructies en links voor het aanpassen van de vragenlijst, het uitnodigen van respondenten, het invullen van de vragenlijst en het bijkijken van de resultatien. 

 

Sjablonen

 

SRA Biedt op dit moment twee verschillende sjablonen als startpunt voor het SRA Advieskompas:

  • SRA Ondernemerskompas gericht op MKB ondernemingen

  • SRA Zorgkompas gericht op de bedrijfsvoering van kleine en middelgrote zorginstellingen.

De vragenlijsten zijn ontwikkeld met SRA aviseurs die werkzaam zijn in het MKB.
Het SRA Zorgkompas is ontwikkeld met leden van de Branchegroep Medisch.

 

Rapportage

 

De uitkomsten van het ondernemerskompas worden weergegeven in een rapportage (pdf). Nadat de vragen zijn beantwoord, is de rapportage direct te downloaden. Er zijn twee soorten rapporten; het rapport voor de ondernemer en het rapport voor de adviseur.

 

Rapportage ondernemer

De gegeven antwoorden worden weergegeven in een spingrafiek. Zo is in één oogopslag het positieve of negatieve effect van de antwoorden te zien. Naast de grafische weergave worden de tien verbeterpunten voor de onderneming weergegeven.

Doordat aan elke vraag een weging is meegegeven worden de aandachtspunten in volgorde van prioriteit weergegeven. Ook de eventueel gegeven toelichtingen worden in de rapportage opgenomen. Deze rapportage is gebaseerd op de individuele antwoorden van de respondent. 

De uitkomsten van het ondernemerskompas worden weergegeven in een rapportage (pdf).
Nadat de vragen zijn beantwoord, is de rapportage direct te downloaden.

 

Rapportage adviseur

Ook de antwoorden van de adviseur worden weergegeven in een spindiagram en in een lijst met aandachtspunten. Naast zijn eigen antwoorden, ziet de adviseur ook de gecombineerde antwoorden. Bij meerdere deelnemers worden de resultaten namelijk samengevoegd in één rapportage. Zo is goed te zien waarin de gegeven antwoorden van elkaar verschillen.

Deze rapportage vormt de basis voor een adviesgesprek, waarbij kan worden ingegaan op de aandachtspunten en -indien van toepassing- op de vraag waarom niet alle respondenten dezelfde aandachtspunten hebben onderkend.